18:50 | يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
اعتقاد راسخ "بهارستان" به اصلاح نظام "میرداماد"

1400/08/08 11:00

اعتقاد راسخ "بهارستان" به اصلاح نظام "میرداماد"

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بروزرسانی قوانین با هدف بهبود اوضاع نظام پولی و بانکی کشور تاکید دارند.

به گزارش نماد برتر، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه مجلس به اصلاح نظام بانکی اعتقاد کامل دارد گفت: بعد از گذشت چندین سال از تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال ۱۳۶۲ و همچنین وقوع تغییرات چشمگیر در حوزه بانکداری، اصلاح قوانین نظام بانکی و کارآمد کردن ساختار و نحوه فعالیت بانک مرکزی بسیار ضروری است.


سیدکاظم دلخوش اباتری افزود: سامان‌دهی نظام بانکی باید از سوی دولت انجام شود زیرا دولت از نظر تخصصی آشناتر به مسائل پولی و بانکی است و کارشناسان آن در دستگاه‌های مختلف حضور داشته و نسبت به اشکالات موجود آشناتر هستند.


دلخوش در ادامه با اشاره به موضوع استقلال بانک مرکزی گفت: تا بانک مرکزی استقلال نیابد، ثبات نیز در این نهاد میسر نمی‌شود.


وی با تاکید بر اینکه لازمه شروع اصلاحات نظام بانکی کشور ایجاد تحول اساسی در بانک مرکزی است، افزود: در صورت تحقق این موضوع، مشکلات نقدینگی برطرف شده و ثبات به نظام پولی و بانکی کشور بر می گردد.


این نماینده مجلس تاکید کرد: نقش اتاق تعاون، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، بخش خصوصی و شورای فقهی هم باید در سیستم بانکداری بانک مرکزی تقویت شود.


نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اشکال و ایرادها بسیار است که امیدواریم در آینده شاهد برطرف شدن آنها باشیم.


دلخوش در پایان گفتگو افزود: با حذف سود مرکب، ارزش سهام بانکی‌ها در بازار سرمایه افزایش می‌یابد.